Referat af bestyrelsesmøde nr. 7 i 2025
Fjordagervej 44, 6100 Haderslev
Referent: John
Tilstedeværende
Bestyrelsen:
Malte, Kirsten, John, Preben, Ejvind
Afbud - Nil
Punkter Beslutninger
Godkendelse af referat Godkendelse/ændringer til referat fra 30/6 og 11/8?
Referat OK
Konstituering af bestyrelsen Bestyrelsen er konstitueret som følgende:
Formand: Malte
Næstformand: John/Preben
Kasserer: Ejvind, suppleret af Malte og Kirsten – mdl. Bogføring Vivian
Siden Sidst På bestyrelsesmødet den 11.08.2025 var eneste punkt på dagsordenen udvælgelse og bearbejdelse af ansøgning til fonde. Malte og John arbejder videre med dette.
Malte har i ferieperioden brugt nogle timer på at undervise i det nye digitale Kassesystem, og det er stort set implementeret.
Ligeledes har Malte – med hjælp af aut. Elektriker – fået re-startet vores gamle ventilations anlæg, mangler at få installeret et SMART relæ, så driften kan optimeres, dvs. at det kan programmeres til fastsatte driftsperioder mhp. at få afhjulpet fugt problemer især i kælder regionen.
Der er desværre konstateret fugt, bl.a. på grund af stoppede tagrender og manglende afløb/ikke-fungerende faskiner mv. så bestyrelsen besluttede, at vi skal indhente tegninger og øvrige relevante oplysninger fra Haderslev kommune samt kontakte kloak virksomhed for at få en analyse omkring problemet.
Økonomi status Økonomien forløber fortsat planmæssigt jf. det vedtagne budget.
Digital Skyttekreds
Intet nyt – afventer dels en nærmere afklaring med fonde, dels en grundig afklaring med blandt andet Sønderborg Skytteklub vedrørende deres erfaringer.
Hændelse med retur-hagl
Beskyttelsesbriller indkøbt (8 stk.) til brug for skydninger, primært luftpistol.
Digitale baneanlæg
- Se punkt med digital skyttekreds.
Vedligeholdelsesudvalg
Det blev besluttet at indkalde til arbejdsdag, lørdag den 4. oktober kl. 09.00-14.00, hvor foreningen er vært ved en sandwich og en sodavand. Der er en række opgaver, der helst skal være klaret inden indendørs sæson, herunder rensning af tagrender, up-datering af udendørs baner, græsslåning, studsning af grene og træer, rensning af kugle fang, tjek af faskiner og afløbsbrønde osv. Opslag og mail er udsendt.
Ligeledes skal Haderslev Kommune kontaktes vedr. re-etablering af P-plads og hjælp af ”Mini-flekser” hold (John).
Vi håber på god tilslutning.
Interne arrangementsudvalg
Forslag om fælles juleskydning inkl. Julefrokost lørdag den 22.11.2025.
Dato for næste bestyrelsesmøde Mandag den 20. 10. 2025 kl. 18.30 i Skyttekredsens lokale.
Eventuelt Nye ”pinde” til ophæng af hørebeskyttere/veste opsættes i gangen.
Referat af bestyrelsesmøde 30. juni 2025 nr. 5 i 2025
Fjordagervej 44, 6100 Haderslev
Referent: John
Tilstedeværende
Bestyrelsen:
Malte, Kirsten, John, Preben
Afbud Ejvind
Punkter Beslutninger
Godkendelse af referat Godkendelse/ændringer til referat?
Referat OK
Konstituering af bestyrelsen Bestyrelsen er konstitueret som følgende:
Formand: Malte
Næstformand: John/Preben
Kasserer: Ejvind, suppleret af Malte og Kirsten – mdl. Bogføring Vivian
Siden Sidst Sommerskydning
Sommerskydningen lørdag den 14.06.2025, forløb i flot sommervejr og med godt humør og munter stemning – og med meget flot fremmøde, så stor ros og tak til alle involverede.
Bestyrelsen var enig om, at det gentager vi næste år.
Økonomi status Malte tilfreds med regnskab, vi følger pænt budgettet, og der er foretaget indkøb af AMM og materialer, så vi er dækket ind for dette års forbrug. Malte og Preben undersøger mulighed for et yderligere indkøb afhængig af leverandør tilbud – bl.a. fra Flyvholm.
Vurdering af salg af messing. Muligheder?
Ellers var aktivitet niveauet steget, der havde været flere indmeldelser end udmeldelser, så alt i alt positive tendenser.
Der var dog fortsat et problem omkring registrering af medlemmer ifm. betalt/ikke betalt ifølge Kirsten, der var bekymret for, at vi ikke overholder myndighedskrav, idet der jo er krav om, at kun medlemmer, der har betalt medlemsafgift, har adgang til skydebane og AMM. Men med en ikke-ajourført medlemsliste, og dermed ikke adgang til en on-line medlemsliste ved kassen, er det ikke muligt for kassevagt/skydelederen at sikre, at dette overholdes.
Malte vil sætte fut i arbejdet med at digitalisere kasse arbejdet, så vi får indført dette fra starten at næste halvår, og han har mulighed for at hjælpe med undervisning/implementering af dette i uge 32-34.
Også håndtering af SKV-6 vil få fokus i den kommende tid, hvor der overvejes at indføre en fast procedure med fornyelse af denne.
Vær også opmærksom på, at skydning med grov-kaliber forudsætter en positiv vurdering/godkendelse af skydeleder – bør skrives på hjemmesiden.
Digital Skyttekreds
Digital Skyttekreds: intet nyt
Hændelse med retur-hagl
John har undersøgt markedet og bemyndiges til at indkøbe 8 sæt beskyttelses briller (Ca. 120 kr.) fra 3M.
Digitale baneanlæg
Er et af hovedmål ifm. ansøgning til fonde, men også delmål som f.eks. udskiftning af Cykloner, IT-system til digital skive-vurdering/scanner er på listen.
Vedligeholdelsesudvalg
Der er afsat 10.000 kr. i budgettet til vedligeholds opgaver i 2025.
Der udført en hel del opgaver allerede, men vi fortsætter stille og rolig, da der fortsat er penge i budgettet.
Bemærk opslag på opslagstavlen, hvor I kan notere gode forslag til kommende opgaver.
Kuglefang tømmes efter sommerferien
Udskiftning af wirer på udendørsbanen
Wiretræk til ”Kuglen” renoveres.
”Hullerne” i indkørslen/P-plads fyldes op.
Bemærk også nyt skilt fra Haderslev Kommune ved opkørslen.
Husk at der ikke må foretages indkøb uden der foreligger accept fra bestyrelsen - og den krævede kvittering skal være forsynet med formål og navn – samt være læsbar - tak.
Interne arrangementsudvalg
Der søges planlagt et tidspunkt efter sommerferien hvor DGI afholder kursus/instruktion i vedligeholdelse af våben.
Bemærk at hjemmesiden er opdateret med foto mv. fra Sommerstævnet – ligesom de seneste referater fra bestyrelsesmøder og findes der.
Dato for næste bestyrelsesmøde Mandag den 11.08.2025 kl. 18.30 i Skyttekredsens lokale.
Eventuelt På bestyrelsesmødet den 11.08.2025 er eneste punkt på dagsordenen udvælgelse og bearbejdelse af ansøgning til fonde.
Referat af bestyrelsesmøde nr. 4 i 2025
Fjordagervej 44, 6100 Haderslev
Referent: Kirsten N
Tilstedeværende
Bestyrelsen:
Malte, Kirsten, Ejvind, Preben og John
Afbud John
Punkter Beslutninger
Godkendelse af referat Godkendelse/ændringer til referat?
Konstituering af bestyrelsen Bestyrelsen er konstitueret som følgende:
Formand: Malte
Næstformand: John/Preben
Kasserer: Ejvind, suppleret af Malte og Kirsten – mdl. Bogføring Vivian
Siden Sidst Bestyrelsen vil få afdækket muligheden for søgning af fonde
Der opsættes ny varmtvandsbeholder i morgen tirsdag af professionel VVS firma - akutpuljen har bidraget med halvdelen af beløbet for det resten skal financiers af skyttekredsen selv
Sommerskydning
Der sendes mail med invitation og opfordring til alle medlemmer om at deltage i Sommerskydningen lørdag den 14.06.2025, ligesom der i morgen tirsdag tages personlig kontakte til dem der møder ind til skydning med henblik på at få dem til også at møde op.
Bestyrelsen forbeholder sig ret til aflysning ved for få tilmeldte.
Økonomi status Foretaget indkøb af materialer til skydning.
Digital Skyttekreds
Digital Skyttekreds: intet nyt grundet tidsmangel
Hændelse med retur-hagl
Afventer tilbagemelding fra John med hensyn til indkøb af briller
Digitale baneanlæg
Skyttekredsen var ikke i målgruppen i forhold til den fond der var planlagt at ansøge fra.
Vedligeholdelsesudvalg
Der er afsat 10.000 kr. i budgettet til vedligeholds opgaver i 2025.
Følende opgaver er udført:
Pæle ved porte
Adgang forbudt skilte
Sortereting + skilte på skydejakker
Afløb til køkkenet renset
Afvaskning af gryder i køkkenet
Opslagstavler gennemgået
Gul + blå maling på høreværn
Vinduesvask
Fuger ved fliser indgang renset op
Vejviserskilt ved indkørsel vasket
Skiverum ryddet op
Kuglefang tømmes efter sommerferien
Der søges planlagt et tidspunkt efter sommerferien hvor DGI kan komme for instruktion i vedligeholdelse af våben
DER BLIVER PLACERET ET OPHÆNG HVOR PÅ DER LKAN PÅFØRES DE TING DER MANGLER - SÅLEDES VI KAN SE OM DET KAN VÆRE MULIGT AT FÅ DEN DONER.
Dette betyder at der ikke foretages indkøb uden der foreligger accept fra bestyrelsen
Der er fortsat midler tilbage på den afsatte sum til vedligeholdelse.
Interne arrangementsudvalg
Lørdag den 14.06.2025 kl.10-14 sommerskydning. Bestyrelsen håber at arrangementet kan blive gennemført.
Dato for næste bestyrelsesmøde Mandag den 30.06.2025 kl. 18.30 i Skyttekredsens lokale.
Eventuelt På mødet den 30.06.2025 vil der truffet beslutning om dato for bestyrelsesmøde efter sommerferien, hvor eneste punkt vil være ansøgning fra fonde.
Referat af bestyrelsesmøde nr. 3 i 2025
Fjordagervej 44, 6100 Haderslev
Referent: JdT
Punkter Beslutninger
Siden Sidst
Godkendelse/ændringer til referat - Referat godkendt.
Malte fremsender ansøgning til Haderslev Kommunes Akutpulje vedr. reparation af læk i varmtvands beholder, hvilket kræver et tilbud fra VVS firma – CV Christiansfeld kontaktes vedr. tilbud samt evt. bud på varmeveksler i stedet for varmtvands beholder (Preben)
Endvidere søges sædvanlig tilskud til husleje og medlemmer under 15. år.
(Malte)
Kirsten gjorde opmærksom på, at vi skulle være helt skarpe på antal af unge medlemmer, samt sikre, at vi havde valide tilbud at sende med ansøgningen – og følge op på.
Konstituering af bestyrelsen
Bestyrelsen er konstitueret som følgende:
Formand: Malte
Næstformand: John/Preben
Kasserer: Ejvind, suppleret af Malte og Kirsten – mdl. Bogføring Vivian
Økonomi status
Malte udskriver opdateret medlemsliste og Kirsten afstemmer denne med indbetalinger, så vi sikrer, at kun medlemmer, der er aktive, dvs. har betalt medlemskontingent, får adgang til skydning. Dette er et lovgivningsmæssig krav.
Vedr. indkøb af AMM har Malte bestilt ca. 40.000 stk. Cal. 0.22 samt skiver – vi forbruger ca. 30-35.000 patroner årligt. Desværre er der udsigt til stigninger i AMM prisen, så for at undgå, at skulle forhøje medlemsbetaling eller hæve prisen på AMM, vedtog bestyrelsen at bestille yderlige 20.000 stk. til nuværende pris.
Digital Skyttekreds
Status på adgangskontrol og nøgle er uændret. (Malte)
Hændelse med retur-hagl
Det er besluttet at indkøbe 6 stk. beskyttelses/sikkerheds briller til brug for skydning med luftpistol - prisramme ca. 1000 kr. (John/Ejvind)
Digitale baneanlæg
Der søges om tilskud fra en fond vedr. etablering af 8 digitale baner med såvel Garderforeningen som Skyttekredsen som afsender. Vi har mulighed for at supplere evt. tilkendt beløb med beløb fraSkydebaneforeningen.
Erfaringerne fra Sønderborg Skyttekreds fortæller, at prisen er ca. 50.000
kr. pr. bane, og de har for den pris fået et anlæg, der kan flyttes fra f.eks.
indendørs bane til udendørs bane.
(Malte/John)
Vedligeholdelsesudvalg
Der er afsat 10.000 kr. i budgettet til vedligeholds opgaver i 2025.
Foreløbig er der brugt 101 kr. ifm. oprydningen af adgangsvej.
Næste opgave er:
Oprensning af tagrender, rensning af tag – muligvis maling af tag og tjek
af huller. Ifølge vores 2 fagmænd Ove og Christian, kan vi rolig regne
med, at taget for størstedelen er asbest tag og ikke egnet til at gå på
for amatører, så v skal have et tilbud fra et algefirma (Ejvind)
Forslag til arbejdsdag:
torsdag aften kl. 19-21.00 den 22. maj
Interne arrangementsudvalg
Eftermiddag 14. juni 2025
Dato for næste
bestyrelsesmøde
Mandag den 19. maj 2025 kl. 18:30 i Skyttekredsen’s lokale.
Eventuelt Mulighed for udnævnelse af Æresmedlem!
Tjek på ajourføring af navne på formandsplakette, på pokaler samt evt.
ny plakette (John)